Blogging With Gino

woensdag 24 december 2014

Santa Cinema #2

Nog 1 dag en dan is het eindelijk Eerste Kerstdag. Zo vlak voor de kerst beginnen de eerste kerstfilms zich te verzamelen in de TV gids. Maar welke films ga je nou kijken? Omdat 2 films tegelijk kijken geen optie is, ga ik een lijst maken met de films die ik vanavond ga kijken. Gisteren heb ik dat ook gedaan en heb ik dus genoten van een heerlijk avondje kerstfilms! Hier is de 'Santa Cinema' van woensdag 24 december:


A Dennis the Menace Christmas - Veronica - 18.45
Mr. Wilson is een gierige man die geen moeite doet om vriendelijk te zijn. Dennis is een kleine bengel die de norse Mr. Wilson op andere gedachten wil brengen. Hierbij krijgt hij de hulp van een Engel.

A Dennis the Menace Christmas. Om eerlijk te zijn is dit een film die ik nog niet eerder gezien heb. Als kind keek ik af en toe wel naar de tekenfilm versie van Dennis the Menace, maar dit was nooit echt mijn favoriete serie. Ik ben dus heel erg benieuwd wat deze film gaat brengen vanavond!

A Christmas Carol - SBS6 - 20.30
Ebenezer Scrooge begint de kerstdagen zoals gewoonlijk met krenterige minachting naar zijn trouwe hulp en snauwend naar zijn vrolijke neef. Maar de geesten van zijn kerstverleden, heden en toekomst nemen hem mee op een opzienbarende reis waarbij de oude Scrooge, met veel tegenzin, de waarheid onder ogen moet zien.


Yess! Met A Christmas Carol hebben we een echte Kerstfilm! Als kind was ik altijd al dol op de Muppet versie van A Christmas Carol. Tegenwoordig gaat mijn voorkeur meer uit naar deze versie waarin mijn favoriete acteur Jim Carrey de rol van Ebenezer Scrooge vervult. Een klassieke film, maar dan in een nieuw (2009) jasje. Als er vandaag één film is die ik zou aanraden, dan is dat absoluut deze! Hij wint het dan ook by far van de films A princess for Christmass (RTL 5) en 12 men of Christmas (RTL 8).

Survivig Christmas - RTL 5 - 22.10
De rijke zakenman Drew Latham wordt voor kerst gedumpt en zal de kerstdagen in zijn eentje moeten doorbrengen. Hij besluit om naar het huis te rijden waarin hij is opgegroeid om herinneringen op te halen.

Surviving Christmas is de enige film die nog op dit latere tijdstip te zien is. Doordat A Christmas Carol pas om 22.35 is afgelopen mis je wel het eerste half uur.. Ook dit is een film die ik nog nooit gezien heb. Na het zien van de trailer zou ik het plaatsen als een film me flauwe humor. Dit soort films kunnen naar mijn idee erg leuk zijn, mits het niet 'Too Much' is. Ik ben heel benieuwd of ze de humor in deze film met Ben Affleck voldoende gedoseerd hebben!

Houd morgen Williams World goed in de gaten voor deel 3 van Santa Cinema!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten