Blogging With Gino

dinsdag 23 december 2014

Santa Cinema #1

Nog 2 dagen en dan is het eindelijk Eerste Kerstdag. Zo vlak voor de kerst beginnen de eerste kerstfilms zich te verzamelen in de TV gids. Maar welke films ga je nou kijken? Omdat 2 films tegelijk kijken geen optie is, ga ik een lijst maken met de films die ik vanavond ga kijken. Hier is de 'Santa Cinema' van dinsdag 23 december:

Elf - Veronica - 18.40
Op kerstavond, lang geleden, wanneer de kerstman een weeshuis bezoekt, kruipt een baby in de zak van de Kerstman. De Kerstman heeft er geen erg in en neemt het jongetje mee naar de Noordpool. Buddy wordt er opgevoed tot een elf, maar torent als mensenkind uit boven alle andere elfjes. Zijn pleegvader meent dan ook dat Buddy terug moet keren naar de mensen wereld.

Elf is een komedie met Will Ferrell in de rol van Buddy. Ik heb deze film al meerdere malen gezien, maar het blijft grappig hoe Buddy zich als 'kinderlijke elf' moet zien te redden in de mensenwereld. Ook is dit de eerste kerstfilm die vanavond te zien is, dus een makkelijke keuze ;) 

Fred Claus - Veronica - 20.30
Iedereen kent de kerstman. Niemand kent zijn broer Fred. De broers zijn elkaars tegenpolen. Er ontstaat een groot probleem wanneer Fred wordt gedwongen om naar de Noordpool te verhuizen.

Om 20.30 staan er twee kerstfilms op het programma: Fred Claus en Anywhere but Home (Net5). Hoewel het beide films zijn met Vince Vaughn in de hoofdrol, kies ik toch voor Fred Claus. Beide films zijn komedies zijn, maar bij Fred Claus krijg ik toch meer een 'Christmas Feeling'. Een handige bijkomstigheid: ook deze film is te zien op Veronica, dus zappen is niet nodig!

Santa's Slay - Veronica - 22.45
De Kerstman is eigenlijk de zoon van Satan. Omdat hij een weddenschap verloor met een engel, moest hij duizend jaar lang Kerstman spelen. Die tijd zit er nu op en de Kerstman begint met moorden.

Doordat Fred Claus pas om 22.45 is afgelopen, valt Christmas Cupid (Net5, 22:10) af als keuze voor vanavond. Hoewel Santa's Slay door zijn genre (Horror) niet echt een traditionele kerstfilm is, ben ik altijd in voor een horrorfilm! Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze film heb gezien, dus ik ben benieuwd! En zeg nou zelf, een moordende Santa, gespeeld door Bill Goldberg, is voor de verandering ook wel eens leuk ;)

Houd morgen Williams World goed in de gaten voor deel 2 van Santa Cinema!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten