Blogging With Gino

donderdag 25 december 2014

Santa Cinema #3

Vandaag is het eindelijk zover: Eerste Kerstdag. Zo vlak voor de kerst beginnen de eerste kerstfilms zich te verzamelen in de TV gids. Maar welke films ga je nou kijken? Omdat 2 films tegelijk kijken geen optie is, ga ik een lijst maken met de films die ik vanavond ga kijken. Gisteren en eergisteren heb ik dat ook gedaan en heb ik dus genoten van een heerlijk avondje kerstfilms! Hier is de 'Santa Cinema' van donderdag 25 december:
The Santa Claus - SBS6 - 17.30
Op een nacht valt de kerstman van het dak en Scott voelt zich verplicht zijn rol over te nemen. Scott houdt niet van de plotse verandering in zijn carrière, maar zijn zoon vindt het schitterend.

The Santa Clause is ook weer een typische kerstfilm die elk jaar terugkeert op de Nederlandse televisie. In deze 'Fantasyfilm', die toch ook de nodige humor heeft, wordt de rol van Scott gespeeld door Tim Allen. Dit is de eerste kerstfilm die deze avond draait en ook zeker een prima film om lekker in de kerstsfeer te komen!

Home Alone - RTL 4 - 20.30
De acht-jarige Kevin McAllister wordt per ongeluk thuis achtergelaten wanneer zijn familie op kerstvakantie gaat.

Ik denk dat ik niet eens hoef uit te leggen waarom Home Alone in deze lijst staat. Elk jaar zijn de films van Kevin, gespeeld door Macaulay Culkin, weer te zien en ook elk jaar zit iedereen weer voor de TV voor deze film. Ondertussen lijkt het wel of deze film verbonden is aan de kersttraditie. Ik ken de film ondertussen uit mijn hoofd, maar schuif ook dit jaar weer aan bij de televisie! De film 12 Dates of Christmas (Net5) zal dus moeten wijken voor de avonturen van Kevin.

Desperately seeking Santa - NET5 - 22.15
David en Jennifer ontmoeten elkaar bij een wedstrijd en de vonk tussen hen slaat over. Al snel ontstaan er scheurtjes in hun relatie. Het bedrijf waar Jennifer voor werkt probeert Davids familiebedrijf te sluiten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de film Desperately seeking Santa nog nooit heb gezien en een goede trailer heb ik tot dusver nog niet gevonden. Ik kandus ook niet zeggen of het een goede film is of niet. De film Home Alone eindigt om 22.30 waardoor je dus sowieso een kwartier zal missen van deze film. Het schijnt een komediefilm te zijn, dus ik ga me vanavond laten verassen!

The Case for Christmas - NET5 - 24.00
Michael Sherman is advocaat, alleenstaand vader en kan maar moeilijk aan nieuwe klanten komen. Dan neemt hij een zaak aan waarin hij de kerstman moet verdedigen. Dit blijkt lastiger dan gedacht.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik de film The Case for Christmas heb gezien, maar wat ik me kan herinneren is dat het een serieuze film is met hier en daar een vleugje humor. Een film waar je wel wat beter moet opletten maar zeker de moeite waard is! Toch leuk om 'Superman' een keer in een andere rol te zien ;) Het is een late film, dus na deze film kan iedereen met een goed gevoel zijn/haar bed in kruipen :)

Houd morgen Williams World goed in de gaten voor deel 4 van Santa Cinema!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten