Blogging With Gino

dinsdag 23 december 2014

Zlatan is één tot en met vijf

Zlatan is regelmatig in het nieuws. Vaak door zijn voetbalkwaliteiten, maar ook door zijn uitspraken. Ik was vanavond het laatste voetbalnieuws aan het lezen toen ik een artikel op Voetbalzone over Zlatan Ibrahimovic tegenkwam. De Zweedse krant 'Dagens Nyheter' had een lijst gemaakt met daarop de 150 grootste sporters uit Zweden. Zlatan stond hierbij op de tweede plek. Van de 150 sporters is dat een hele eer! Tenminste, dat zou je denken...

Zlatan was niet bepaald te spreken over zijn tweede plek. Toen de krant hem belde om hem te feliciteren, reageerde hij zoals alleen Zlatan dat kan: "Dankje, maar tweede worden voelt hetzelfde als laatste worden." Toen de spits van Paris Saint Germain werd gevraagd wie hij in de top 5 zou hebben gezet, gooide hij er nog een schepje boven op: "Met alle respect voor de anderen, maar ik had mezelf op één tot en met vijf gezet". Wie er overigens op nummer één stond? Dat is niemand minder dan Tenniser Björn Borg, wie volgens Zlaten "Een cool persoon en levende legende" is.

Dit zijn echt reacties van Zlatan waar ik ontzettend van kan genieten. Ik had na dit gelezen te hebben gelijk een Whatsapp berichtje gestuurd naar een aantal vrienden, die hem prezen met reacties als "Hahaha, wat een held!" Hoe komt het dat ik toch zo kan genieten van dit soort reacties van Ibrahimovic? Als dit gezegd zou worden door een voetballer als Cristiano Ronaldo, had ik het eerder arrogant gevonden. Hoe dit komt? ik zou het niet weten. Misschien omdat Ronaldo op mij overkomt als iemand die graag de grote meneer wil zijn, en Zlatan als iemand die weet dat hij een grote meneer is.

Behalve deze Exentrieke kant van deze Zweedse aanvallen, kan ik ook ontzettend genieten van zijn voetballende kwaliteiten. Zijn uitspraken zie ik dan ook als een troost op het feit dat we hem het afgelopen WK hebben moeten missen. Hier kun je overigens nog een aantal van zijn uitspraken terug lezen!

Dit is trouwens de Top 5 van de krant zelf:
1. Björn Borg (Tennis)
2. Zlatan Ibrahimovic (Voetbal)
3. Jan-Ove Waldner (Tafeltennis)
4. Annika Sörenstam (Golf)
5. Ingemar Stenmark (Skiën)

Op welke plek hadden jullie Zlatan gezet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten