Blogging With Gino

vrijdag 2 januari 2015

New Years Eve in London!

Good evening! I'm back from good old England! Het was me een reisje wel zeg! Valt dan toch weer tegen, zo'n lange reis met de bus naar Londen. Volgende keer pakken we weer gewoon het vliegtuig.. Maar goed, jullie zijn denk ik niet geïnteresseerd in hoe verschrikkelijk het slapen in de bus was, hoeveel pijn je krijgt in je kont van die stoelen of hoe de douane besloot om mij te ondervragen. Altijd al een spontaan verhoor willen meemaken. Next Time weer gewoon op de TV in plaats van in het echt. Nee, waar jullie (hopelijk) nieuwsgierig naar zijn, is hoe het is om Oud en Nieuw te vieren in Londen. Nou, dat ga ik jullie vertellen!

Ik moet zeggen dat ik Londen altijd al een leuke stad heb gevonden om te bezoeken. Het is er altijd gezellig druk en meer dan genoeg om te doen. Misschien dat ik ooit nog wel een lijst online zet met bezienswaardigheden die je naar mijn mening absoluut moet zien, maar dat is iets voor later. Rond de kerstdagen tot en met Oud en Nieuw heerst er in Londen toch een extra leuk sfeertje. De straten zijn versiert met lichtjes en elk jaar jaar wordt de Winter Wonderland kerstmarkt weer opgezet. Als je gek bent op heel veel eten, is dit absoluut een aanrader! Een heerlijk broodje hamburger terwijl je rond speurt op de kerstmarkt. Als je van plan was om goedkope spulletjes in te slaan, moet ik je helaas teleurstellen, want de prijzen in Londen zijn iets minder leuk. Het is er dus gedoceerd shoppen!

Als je niet van de drukte houdt, raad ik je af om naar Londen te gaan. Er open overdag enorm veel mensen op straat en dit worden er tegen de avond alleen maar meer. Iedereen is er namelijk maar voor één ding, en dat is het vuurwerk! Normaal gesproken is de Londen Vuurwerkshow gratis en voor iedereen. Helaas kunnen ze de veiligheid op deze manier niet meer bewaren en had je vanaf dit jaar kaartjes moeten kopen. Drie keer raden wie hier niet van op de hoogte was? Juist, dat was ikke! Als echte Hollander denk je het dan wel te kunnen zien vanaf de hekken waarmee ze het hebben afgezet, maar No Way. Ze zijn daar niet op hun achterhoofd gevallen, waardoor de afzetting 4 blokken verder begint. En als dan die enorme politiepaarden op je af komen, besluit je toch maar om ergens anders je plekje te zoeken.


Uiteindelijk besloten we om vanaf één van de vele bruggen naar het vuurwerk te bewonderen. Je ziet een stuk minder dan de mensen met een kaartje, maar de sfeer is er niet minder! Er zijn veel mensen die geen kaartjes kunnen bemachtigen, dus alleen ben je nooit in Londen! Uiteindelijk hebben we met een enorme groep mensen in het Engels staan aftellen en bewonderde we met zijn allen het vuurwerk. Alleen jammer dat er na 22.00 geen enkele Pub meer open is, dus een afterparty zat er helaas niet in..

Het was dus uiteindelijk een super gezellig dag waarbij we genoten hebben van de Engelse gezelligheid. Het is zeker een aanrader om tijdens Oud en Nieuw naar Londen te gaan, maar ik geef je wel het advies om een kaartje te kopen. Het was toch wel een teleurstelling dat we deze niet volledig hebben kunnen bewonderen, want het filmpje dat ik hieronder heb geplaatst laat zien dat het zeker de moeite waard zou zijn geweest!

Het is ondertussen alweer 2 januari, maar ik denk dat het nog steeds kan. Daarom wens ik jullie bij deze nog het allerbeste voor 2015, dat het een jaar mag worden met veel geluk, liefde en gezondheid. Happy New Year!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten