Blogging With Gino

maandag 16 maart 2015

Liebster Award #2

Een maand geleden (jeetje, wat gaat de tijd toch snel) werd ik door Cherry van KickstartYourHealth genomineerd voor de Liebster Award. Door drukte en meerdere nominaties heb ik deze even uitgesteld tot vandaag. Waar ik vorige week de 11 vragen van Dinja beantwoordde, zal ik vandaag de 11 vragen van Cherry onder handen nemen. Let's (Kick)start the nomination!


1. Hoe ben je op het idee gekomen om te gaan bloggen?
Om eerlijk te zijn was dit niet helemaal mijn eigen idee. Ik had het idee dat er naast mijn huidige opleiding nog iets meer in zat, maar er nog niet uit kwam. Twee jaar geleden hield ik voor mijn 'studiereis' naar Finland een reisblog bij en dat was me eigenlijk wel goed bevallen. Een beetje dubbend over wat ik nou precies wilde, kwam mijn vriendin met het idee om een Blog te beginnen om er op die manier achter te komen of het 'schrijven' iets voor mij is. Na lang twijfelen uiteindelijk besloten om het te proberen!

2. Wat vind jij het leukst aan bloggen?
Het schrijven zelf! Lekker duidelijk he? Ik ben iemand die meestal zijn mening voor zich houdt, om bijvoorbeeld de goede sfeer binnen een groep te bewaren. Vaak ben ik ook beter in staat om mezelf op papier uit te drukken dan met gesproken woorden. Door het bloggen ben ik dus in staat om mijn mening op papier te zetten waarbij ik het naast het stukje plezier ook als uitlaatklep kan gebruiken :)

3. Wat doe je zoal naast het bloggen?
Op dit moment studeer ik aan de Pabo, en ben ik dus bezig om een basisschoolmeester te worden. Na de zomervakantie start mijn afstudeerstage en hoop ik dus ook mijn diploma te halen. Hiernaast ben ik nu bezig om de Post HBO opleiding 'bewegingsonderwijs' af te ronden waardoor ik gymlessen mag geven in het basisonderwijs. Aangezien ik een bloedhekel heb om continu in de boeken te zitten, ben ik ook regelmatig op het voetbalveld te vinden. Dit jaar doen we voor het eerst mee om de titel (zou het na 9 jaar dan eindelijk lukken?), dus ik ben benieuwd! Wanneer de temperaturen wat stijgen wissel ik mijn voetbalschoenen in voor mijn surfboard! Sinds een jaar of 2 heb ik het golfsurfen ontdekt en ben ik zomers veel in het water te vinden.

4. Wat vind jij het minst leuk aan het bloggen?
Elk voordeel heeft zijn nadeel, dus zo heeft ook het bloggen zijn minder leuke kanten. Wat ik het minst leuk vind is het idee dat je iets moet posten, omdat het alweer even geleden is. Ik probeer 1 tot 3 berichten per week te plaatsen, en zeker wanneer het er een tijdje 3 zijn, voelt het als 'te weinig' wanneer dit er weer een weekje 1 is. Op zulk soort momenten moet ik weer even onthouden dat niks 'moet', en er van alles 'mag' :)

5. Wat is het meest afgespeelde nummer in je musicplayer?
Dit vind ik een leuke vraag! Aangezien ik de laatste jaren voornamelijk muziek op Spotify luister, heb ik even moeten zoeken of je ergens kan zien wat het meest afgespeelde nummer is. Helaas zonder resultaat. Hierdoor heb ik gegokt welk nummer dit zou kunnen zijn, en kwam ik uit op 'George Ezra - Listen to the Man'.

6. Wat is het verhaal achter jouw Blognaam?
Jeetje, wat was dat een dilemma zeg. Als ik er aan terug denk krijg ik gelijk weer hoofdpijn. Waar ik eerst besloten had om anoniem te bloggen onder één van mijn doopnamen, wilde ik het na een tijdje toch persoonlijker maken waardoor ik dus een nieuwe naam nodig had. Ik heb weken lopen zoeken naar inspiratie waarbij de meest slechte en flauwe namen naar boven kwamen. Van 'Blogging with Ginosaurs' (variant op walking with dinosaurs, en het feit dat er vroeger regelmatig de grap 'Gino-Dino' is gemaakt) tot 'Just Gino'. Uiteindelijk besloten om het simpel te houden en te kiezen voor 'Blogging With Gino'.

7. Wat is jouw meest bijzondere gebeurtenis?
Ik denk dat dit toch wel mijn eerste 'verre' vakantie naar Mexico is. Ik heb in die tijd voor het eerst met dolfijnen mogen zwemmen, een van de zeven wereldwonderen (Cheihén Itzá) van dichtbij mogen bewonderen, prachtige dieren gezien en een orkaan meegemaakt. Een reis waarin ik veel gezien en meegemaakt heb!

8. Als je morgen op reis zou mogen, waar zou je dan naartoe gaan?
Oei, er zijn zoveel landen waar ik nog naartoe wil.. Als ik echt een keuze zou moeten maken, zou dat op dit moment Australië zijn. Nog even genieten van de nazomer 'Down Under'!

9. Wat staat er bovenaan je Bucketlist?
Eerst wil ik zeggen dat dit (The Bucketlist) een van mijn lievelingsfilms is! Wie hem nog nooit gezien heeft moet dat absoluut doen. Back to het onderwerp, wat staat er bovenaan? Hier kan ik heel kort over zijn: een wereldreis maken.. Dit staat absoluut bovenaan!

10. Wie of wat in het leven kun jij niet missen?
Oh jeetje, hier komt een wel heel erg zoetsappig antwoord en misschien ook wel heel cliché, maar op dit moment is dat toch wel mijn vriendin :) Helaas moet ik haar deze zomer wel even gaan missen, want mevrouw gaat 'even' een maandje naar Thailand... (Jalooeeeerrs). 'Wat' ik niet zou kunnen missen is het sporten! Ik ben heel mijn leven al met sport bezig, en hoop dit ook nog zo lang mogelijk te kunnen doen.

11. Wat raad je iedere blogger aan?
Dit vind ik een lastige. Ik vind sowieso dat ik als beginner niet echt de ervaring heb om een ander goede raad te kunnen geven. Misschien iets in de richting van: 'Doe lekker waar je zelf zin in hebt'?

Dit waren mijn 11 antwoorden! Nu is het grote moment aangekomen dat ik een aantal blogs mag nomineren en bevragen. *Trommelgeroffel* And the nominees are...

Renee - ReneeRaadsheer
Jinn - BeauJinful Day
Alexandra - De wereld van Alexandra 

Jullie krijgen van mij de volgende vragen:

1. Hoe ziet jouw ideale vakantie er uit?
2. Wat is jouw favoriete televisieserie?
3. Wat maakt jou wie je bent?
4. Stel je vond de lamp van Aladin, wat zouden jouw 3 wensen zijn?
5. Wat ligt er op jouw nachtkastje?
6. Je favoriete boek is .......
7. Als je iets uit je verleden kon veranderen, wat zou dat dan zijn?
8. Welk verborgen talent zou je willen hebben?
9. Stel: Jij mag een tijdcapsule vullen die over 100 jaar weer opengemaakt wordt, wat stop je er in?
10. Je favoriete film is .......
11. Als je mocht kiezen in welk tijdschrift je zou komen te staan, wat zou dan je keuze zijn?

Good Luck!

9 opmerkingen:

  1. Wat heb je mijn vragen ontzettend leuk beantwoord! :D Je hebt ook echt een fijne schrijfstijl, leest lekker weg. Wauw een orkaan, te gek! Dat zou ik ook wel ooit in het echt willen zien, wel ergens veilig op een verre afstand :D Super leuk gedaan Gino! Liefs, Cherry van www.kickstartyourhealth.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! :D Jaa, haha, helaas zat ik niet op een veilige afstand maar er letterlijk midden in :')

      Verwijderen
  2. Leuk beantwoord allemaal! Ik vind "Blogging with Ginosaurs" wel origineel voor een blognaam trouwens haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :) Haha, ik was met die naam alleen bang dat niet iedereen de verwijzing zou snappen :p

      Verwijderen
  3. Leuke antwoorden! Ik moet The Bucketlist nog zien, had hem al een tijdje op Netflix zien staan maar het kwam er steeds maar niet van... En wat leuk dat je me genomineerd hebt, thanks! En ook nog eens vragen die heel leuk zijn om te beantwoorden, ik zal er binnenkort eens voor gaan zitten! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker een film die de moeite waard is om even voor te gaan zitten! Dankjewel! Ben benieuwd naar je antwoorden :)

      Verwijderen
  4. Ohh, ik wil ook heel graag met dolfijnen zwemmen. Een wereldreis maken staat ook bovenaan op mijn bucketlist.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwemmen met dolfijnen is zo'n ongelofelijk bijzondere ervaring! Heb het meerdere keren in verschillende landen kunnen doen, maar in Mexico was toch wel het tofst! :)

      Verwijderen
  5. Héél leuk om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen